background

.:mamayin papabear:.

.:mamayin papabear:.

.:mamayinpapabear:.

.:mamayinpapabear:.
~forever love~

Sunday, October 24, 2010

SAKUN JAKAI

nampaknya, aktiviti nyanyi mak hayem tak dapat la nak hapdet kat blog satu agi tu..sebab da jadi blog that more to NTS punya status lak sheollsss... nnt entry laen lah mak hayem hapdet pasal sesi photoshoot yang memenatkan.. dari pagi sampai petang.. MASKULIN, MEDIA HIBURAN, REMAJA dan interview megazine KLIK. sampai migrain she olls!!

bergayut di telepong dengan sha yang sedang memandu bersama shida aishwarya telah mengeluarkan ayat baru dalam hidup kami.. apabila mak hayem u ollss TERSYASYUL mengeluarkan perkataan SAKUN JAKAI tu di mana ayat sebenanye ialah JAKUN SAKAI!!

siapa JAKUN SAKAI tersebut?? ade dua orang...yang sorang je la aku cite sini:
entah..seseorang yang menggangu wall Mr. P.A aku di FB...seorang lelaki, berumur 20 tahun, dengan berpangkal kan nama A.R.A dan mengeluarkan statement yang :

1) aku gedix
2) die cakap aku gedix sebab die kenal aku.
3) siap cakap satu M*T**D* tak suka aku
4) ni yang paling best!! drum roll please - TTTTTTTTTTRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR dush!!
LAKI AKU DAYUS!!!
 apa?? ooo emmmm jiiii..

statement pertama kedua dan ketige die tu, aku ignore lah sebab haram tak kenal pon mamat hingus nih... masalahnye siap kuar statement yang DIA KENAL AKU tu! dan, die tak keje M*T**D* pong!! hihihihi... tak malu betol la ko nyah! so bile cik P.A dan seorang lagi anak hayem aku argue dengan die dan 'pancing2', tup2 TERUS DIE TUKAR CITER LAIN ok... lansung la tak jawab die kenal ke ape ke.. die dengar dari citer HAZEBEDAH lain (yang tergolong dalam kategori) tak suka aku la tu kan... jadi die yang hingus ni pon angguk kan je la... NYAH, ade aku kesah?? tq la ajik dan ejam yang menyusahkan diri back up mak hayem u olls dan tak citer kat aku pong tentang kejadian tersebut sewaktu berlaku... lepas2 tu baru cite..teringat statement Mr. P.A cik ajik yang menasihatkan "AWAK TAK PAYAHLAH BUKAK FORUM ATAU BACA APA2 PASAL COMPANY N.T kat forum2 bodoh ni... buat susah hati je..biarlah je orang kata ape pon.. kita tau kita tak salah..tunggu court je la.." YE, betul juge..baik hapdet blog je..nak percaya ke tanak ke - sudah! dan lepas tu haram aku tak bukak dah!

owh sambong =
laki mak DAYUS?? owh statement tu paling mak hanjeng skali..dengan perasaan sendu, mak terus call papabear yang waktu itu berada di Sri Lanka..


papabear = "hello yang"
mak hayem = "yang, ade orang kata papa dayus yang.. statement kononnya dikeluarkan oleh orang 'M*T**D*'..tempat papa BERKERJA" (takdak hello takdak salam, terus aku rondu)
papabear = "ye ke? nape die cakap camtu?"
mak hayem = "sebab die kata i gedix"
papabear = "base on apa pulak dia cakap gedix?"
mak hayem = "entah, die comment kat link video clip..Mr. P.A pos kat FB..die kata die kenal i la ape la.."
papabear = "nak kata video clip..? biasa je i tengok..sape budak tu?"
mak hayem = "entah i tak kenal pon.. nama dia A****Z R*Z*L A**IS.. budak pon lagi..
papabear = "mm..takpe la yang, mama jangan kisah la orang kata ape yea. mama buat macam biasa je..kalau mama gedix, i yang tegur dulu."
mak hayem = "tapi die kata papa dayus.. sorry la pa kalau sebab orang tak suka i, papa yang kena tempias"
papabear = "takpela yang..takde ape la..jangan peduli je la yea...ma nak involved line ni, kena kuat..ma buat tak tau je la k yang?"

HETUUUU DIE laki mak.. KO ADE??? kesimpulannye, kate laki aku - jangan peduli dengan pandangan orang yang tak pernah kenal kita pon. bak kata Mr. P.A aku yang cantas budak A.R.A tu "banyak je lagi orang 'M*T**D*' yang kawan dan suka kat dia" dan budak tu trus tuka citer dek noonnnn....

SUPER POWER LOVE AND TRUST!!!!

BUEKKK SI MULUT HANJENG SEBAB KAITKAN PAPABEAR!
oppsss, ada satu lagi mak hayem nak citer.. taken from al-ahkam.net..(ini antara perbualan kami juge ye di telefon) juga berkenaan dengan orang yang JAKUN ;
______________________________________________________________________

Kemesraan yang dipamerikan dihadapan orang ramai

Islam menitik beratkan persoalan imej atau maruah seseorang itu. Sebagai contoh, Nabi saw menganjurkan agar rambut seorang lelaki itu perlu dirapikan, dan tidaklah ia kusut masai. Ini memberi gambaran bahawa agama Islam ini indah. Disamping itu, konsep berlebihan-lebihan (gulw) tidak pula disukai didalam Islam. Islam memperlihatkan konsep-konsep umat yang sederhana, dan tidak melampaui batas.
Begitu jugalah perlakuan pasangan suami-isteri dihadapan masyarakat. Kemesraan suami-isteri ada had atau batasannya dihadapan orang ramai. Kami memetik Soalan mengenai menzahirkan kemesraan kepada isteri di hadapan orang ramai yang telah dijawab oleh penceramah dan ulama terkenal Saudi, Sheikh Saleh al-Munajjid. Berikut adalah farwanya :


terjemahan : Alhamdulillah. Ini merupakan suatu perkara yang kena mengenai dengan status kelakian atau maruah (muru'ah). Adalah terlalu murah dan buruk untuk melakukannya di khayalak orang ramai, kerana ini merupakan satu jenis 'foreplay' dengan isteri dihadapan orang lain. Maka jauhilah dari melakukan perkara tersebut. Anda boleh menunjukkan cinta anda didalam banyak cara, dan dimasa kamu berseorangan dengannya, anda boleh melakukan apa yang anda suka, yang munasabah. Moga Allah membantu kita dan anda melakukan kesemua yang baik-baik.


Kesimpulannya, mak hayem dan kawan2 lain pon bahagia juge...tapi tidaklah menunjuk2 terlampau-lampau...kerana bersederhana itu kan lebih penting... mak hayem dan kawan2 lain pon ada segala-galanya yang cik esah ni ada..MALAH, ADE ORANG YANG ADE LEBIH2 LAGI DARI CIK ESAH NI tapi...malah kami rasa kami ada LEBIH2 juge lah..tapi entah la..perangai masing2 kan..mak hayem berpesan-pesan sesama kite sebabnye da ramai kawan baik cik esah ni datang dan pergi.. pergi pulak kembali semula dikalangan kawan2 mak hayem..
(agak2 korang baca penulisan ni macam MAMA jUwIE tak?? entah kenapa aku rasa macam tu! hahaha buduh!!)

p/s : tak senang tulis blog dengan si papabear nak baca dari mula...dengan muka "gossip apa plak kali ni?" DOI, buleh tunggu aku pos dulu tak?


Till Then,

4 comments:

Ajik said...

saye akan tros menyokong mak hayem saye sehingga ke titisan air liur yg terakhir.... mengutuk mak hayem saye same mcm mengutuk saye... bak kate org Mongolia, cubit peha kanan, peha mak hayem yg da kurus tu pon terase sakit... huhu abaikan kan kata2 dusta lagi nista dr mulot2 longkang yg busok lg berbangkai... Semoga Allah mengampunkan dosa mereka itu... tetibe jadi ustazah kejap... hidup mak hayem, idup Pujaan Malaya, idup Mr. PA mak hayem....

Devilish-shasha said...

Dear Mak Hayemm...
mak hayem kan dah janji dgn aku&shashat akan 'kuat'??? tak kesah la ape pon yg org ckp, sape pon org yang fitnah mak hayem tu sume xpenting... Yang penting mak hayem dah pemes skng smpai ade orang yg dulu hanj2kan mak hayem tetbe nak berbaik2..oh gtu!!! Ko memang kelesss...

mamayin nakuya said...

cik shid, terharu mak hayem ~~~ bukan sebab ayat ko..tapi sebab ade nak berbaik-baik tu! HAHAHHAHAHHAHHAA.!!!

Devilish-shasha said...

Ha la..aku pon terharu..terkedu la yang paling menguasai waktu ko cte tuh... OMG!!! berani2 dia blame org lain sebab kehanjengan dia...Tapi bile kite renungkan prangai dia yg hanj itu, no wonder la dia salahkan org sekeliling... sebab mulut orang katenye... haihhh...