background

.:mamayin papabear:.

.:mamayin papabear:.

.:mamayinpapabear:.

.:mamayinpapabear:.
~forever love~

Sunday, May 16, 2010

HOBBY vs CAREER vs AMBITION

hobby is an interest of someone for pleasure.

careeer is the period of time that you spend in your life working or doing a particular thing.

ambition is something that you want to do or achieve very much..

i try to connect it with me and singing..

i love to sing = hobby
i love composing songs which is career.
i never dream to be a singer which falls under ambition.

behind all these, here is the story...

my father produced a film back in 2008.. since he is a businessman, i offered myself to help him in reducing the production cost in terms of = sang for the ost tracks.

film tu terhenti produksinya =

setiap yang buruk ada baiknya.. buruknya waktu tu syarikat disiasat oleh bnm di bawah anti-money laundring, mengambil deposit dan membiayai aktiviti yang mempunyai unsur-unsur keganasan...(taken from bnm's site) Alhmdllah kami takdela kegiatan ah long ke...judi ke..etc. takpe, itu cerita di http://adzrinadzhar.blogspot.com/ bukan kat sini..

kebaikannya pulak, kalau tak kerana akaun dibekukan, kos produksi masih akan dijalankan seperti biasa kepada orang yang tak bertanggungjawab tu = PENERBIT EKSEKUTIF, PENGARAH,, MANAGER kepada PENGARAH dan yang sekutu dengannya (tunggu nanti i keluar MeLODI ye... i bgtau kat sini) kos telah keluar lebih daripada budget. sebab FW (penerbit eksekutif tu) pandai 'pancing' babah dan kakla.. so aku pelan2 'pancing' babah+kakla and explain we should not continue the project with her... aku usaha buktikan yang kerja2 dia tu - scam - aku mintak dan cari keliling bil2 yang semenjak 2008 FW tak dan taknak submit to us..(sampai sekarang pon..sebab tu aku memilih untuk pergi media je) duit asyik keluar tapi entah untuk apa. Dia suka guna terms2 technical pada babah dan kakla dan dia memang la seorang yang sweet talker (tak dapat dinafikan) memang nampak jujur... so aku benti m@tr*** atas dua sebab
1) kes production yang songlap duit tu [orang2 di TASU taulah hal ni camne aku bergaduh through phone kat situ]
2) kes sisasatan bnm where they ask our company to provide 2006-2008 punya account statements and babah needs my help on the presentation. dan dalam fikiran aku masa tu why not? kalau ada apa2 berlaku, biarlah waktu tu aku bersama keluarga aku..

ok back to the story, jadi lagu2 dalam film tu, alang2 membazir, aku dan beberapa team members termasuk lah si papabear sedang dalam process melahirkan mini album aku plus dua lagu baru yang fully composed by me..untuk mini album tu aku terlibat sebagai penulis lirik, pencipta lagu, pemilihan konsep dan of course la sebagai penyanyi..
tapi,
ambition = tak pernah aku termimpi nak jadi artis jadi aku membuat keputusan untuk meneruskan project ni secara underground. aku ada bakat (hobby) dan aku nak share talent aku dengan music aku (career). famous dan glamour bukan cita-cita aku.. semua kebetulan daripada dulu.. kalau tak, daripada dulu buat apa aku memilih untuk berhenti menyanyi dan kerja kerajaan? lebih baik aku BUAT APA SAJA gossip2 murahan dan teruskan je jadi penyanyi walau tak laku dan terhegeh sana sini untuk show, pakai sexy, berlakon etc.. nope, just not my type. aku memandang menyanyi tu dari sudut career, business dan duit! bukan impian!

maka Insylah, SEMOGA PROJECT AKU DENGAN SUAMI BERJALAN DENGAN LANCAR.. fisrt show aku ialah last month, pada MALAM KONSERT AMAL adibah noor.. aku jemput EJ (ahmad shanzm) and wife (dr. adlin), ajiq and friends, dan family datang.. thank you EJ and adlin for your support utk aku teruskan project ni.. and sayang papabear, you've been such a great manager+supporter and you won no. 1 place in my heart..

dan hari ni, aku dpt satu lagi peluang exposure di Putrajaya... bak kata abang amir (counselor aka project manager kami) underground unlike mainstream, we believe in the word of spread.. mainstream ni banyak pergi majalah.. jadi memandangkan aku nak berkongsi talent, bukan glamour (ye la, aku pon bukan cantek pon) so we go for underground la.. dan kami plan untuk produce mini album tu somewhere in Julai.. jadi memang agak busy sket la skang... apa-apa akan update lagi.. harap2 dapat support daripada kawan2..

untuk pengenalan, memandangkan aku ni suka jazz,blues dan lagu2 style lama (like joanna wang, beatles, the contours, the ronnetes, nina simone etc) [akibat pengaruh film grease and dirty dancing when i was 11] jadi genre M.A (mini album) tu ialah unfolk. *picture will be attached in the album..banyak lagi, tapi takleh disclose dulu ;)

till then,

No comments: