background

.:mamayin papabear:.

.:mamayin papabear:.

.:mamayinpapabear:.

.:mamayinpapabear:.
~forever love~

Thursday, May 6, 2010

POLITIK oh POLITIK

i red mohd saiful bukhari's blog..disagree with his entry saying - DSAI KUFUR.

dakwah is why muslims made for..kan?
'Ariff Abd al-Fattah Tabbarah (1969:17) [i bukak buku,bukan hafal ..hehehe] Islam came from kata kerja Aslama, means; kedamaian,keamanan, atau kesejahteraan, @ ketaatan dan penyerahan @ ketulenan dan kesucian..

if 'they' want to use Allah in their bible,let them.. we fight = IN TERMS OF DAKWAH DENGAN LEBIH KUAT TENTANG AGAMA KITA PADA ANAK CUCU CICIT KITA! perlu ke perang sana sini? kenalkan anak cucu dengan al-quran dari diorang kecik.. make them know and believe our own Allah..

says "CONFUSING THE GENERATIONS" for me is something like kata-kata malas atau reasons for muslim untuk dakwah dengan lebih kuat..

wahai muslims, lupakah anda bahawa Islam ada empat kitab? yahudi menggunakan injil - lupakah? Does the war is the best solution for us? adakah Rasulullah berperang for things like these? Lupakah Rasulullah juga menyelesaikan masalah melalui PERJANJIAN-PERJANJIAN? e.g Hudaibiyah...kebijaksanaan yang hebat!
' ISLAM PERANG' atau MARAH tak tentu pasal yang' kita' bawa ini telah mendorong

non-muslim untuk menghina ajaran Rasulullah pada kita..menghina Rasul kita..

"Sesungguhnya Kami telah memberikan wahyu kepadamu sebagaimana Kami telah memberikan wahyu kepada Nuh dan nabi-nabi yang kemudiannya, dan Kami telah memberikan wahyu (pula) kepada Ibrahim, Isma'il, Ishak, Ya'qub dan anak cucunya, Isa, Ayyub, Yunus, Harun dan Sulaiman. Dan Kami berikan Zabur kepada Daud. ”

An-Nisa 4;163


Taurah, Zabur, Injil, Al-quran.

Kita berpegang pada Al-Quran, kita didik keturunan kita juga berpegang dengan al-quran..
dan doakan saya bertudung satu hari nanti...hahah..

Muhasabah diri...


Till then,

p/s = satu lagi penyakit sesetengah orang, asal yang tak bertudung tu jahat, tak layak cakap pasal agama..

No comments: