background

.:mamayin papabear:.

.:mamayin papabear:.

.:mamayinpapabear:.

.:mamayinpapabear:.
~forever love~

Friday, May 28, 2010

MAK TOK, adik sayang maktok


Ini Maktok...Last two years aku ada story sini pasal mama buat surgery..today -- nowadays -- few days back -- i was busy settling mak tok's case untuk admit hospital, check up what so ever... aku bukan la cucu pertama dia, tapi aku cucu yang available buat masa ni untuk bantu dia lawan penyakit dia.. aku, dengan kerja yang sangat banyak, project M.A. lagi.. memang sangat letih dan tak cukup tdo sampai diserang jerawat dan bawah mata ada eye bag seperti di bawah (maintain senyum ye cik kak) mama kata aku dah macam sayur.. dan aku kata, aku dah kelihatan seperti orang tua yang tidak seperti wanita bergetah 25 tahun
(perghh!! perasan da macam *****) malah, dengan eye bag itu juga, aku tidak perlu lagi membawa handbag untuk ke shopping complex kerana sudah muat untuk diisi handphone dua helai, duit kertas beberapa keping dan syiling lima puluh sen tiga keping.
ok...sudah2 lah pasal aku.. back to Maktok..aku nak bersama dengan die saat2 ni.. itu yang baju kuning merening tu mak tok aku.. bapak aku punya mak..masa tu sihat lagi...malam ni aku teman maktok kat hospital.. attached herewith her current pix..malam ni, air mata yang teman aku... penyakit maktok buat aku semakin dan bertambah kuat untuk FIGHT TOGETHER WITH HER dan seru semua orang yang baca ni, lets fight for cancer!!
dengan air mata juga, aku nak seru smokers - please stop smoking, dan jaga pemakanan.. jangan makan fast food dan foods dekat pasar malam sebab minyak tu berkali2 pakai sampai hitam... baca tips ni on how to prevent cancers..  
maktok yang tak hisap rokok pon boleh dapat tounge cancer, inikan pula yang merokok.. papabear ~ please stop sayang.. i don't want to lose anybody anymore.. stop cancer!!
Tadi tiba2 maktok gelak, tunjuk2 siling aku tanya "kenapa maktok?" maktok tunjuk2 lagi.. satu-satu aku sebut KIPAS? CURTAIN? LAMPU? TERANG? sume bukan.. aku suruh die tulis die kata "TENGOK ATAS" pastu dia gelak lagi and tunjuk pampers dia as if ada 'someone' yang 'ejek' die pakai pampers!!
berambos ko SYAITAN..jangan nak menyerupai sesiapa pon datang 'main' dengan nenek aku!

MAKTOK, Allah sayang kan kita dengan cara Allah bagi ujian untuk kita.. Allah naikkan martabat kita.. MAKTOK kuat ok.... sayang maktok.. Lailahaillallah.. ingat tu saja... Lailahailallah..
Al-Baqarah ayat akhir ada kata Allah membebani seseorang sesuai dengan kemampuan kita..

tumor dah penuh mulut, infection da sampai bengkak leher ngan perut.

tumor dah block maktok punya pernafasan. mulut dah tak boleh tutup..

Till Then,

5 comments:

SangRatoo said...

MasyaAllah...yin..jaga Maktok elok2 ye..to Maktok..walau kita tidak penah bertemu mata..harap Maktok dpt sihat kembali ye...insyaAllah..

mamayin nakuya said...

thank you sangat-sangat ye... kite tanak la die 'pegi' .. nak die sihat je.. nak hidup lama.. tapi apa pon, Allah punya kuasa..

Scha406 said...

mudah2an Allah kurangkan penderitaan maktok. be strong....

saLLy sWeeT said...

sama² lah kite doa agar mak tok yin kembali sihat dan dipermudahkan segala urusan... akak pon penah jaga mak sedara kene kanser.. banyakkan bersabar ok..

mamayin nakuya said...

tenkiu u olls.. tak tau nape i still believe maktok has her second chance.. macam2 yin nak cari ubat untuk dia..sebab doctor da kata "It can be weeks or it can be months for her.." tapi yin tanak percaya.. bukan tak terima takdir tapi entah...