background

.:mamayin papabear:.

.:mamayin papabear:.

.:mamayinpapabear:.

.:mamayinpapabear:.
~forever love~

Saturday, May 15, 2010

a long journey starts with a single step

semalam, hari ni dan esok @ Tanyalah Ustaz cover topic pasal Anak Anugerah Allah.. he said anak is rizqi.. and rizqi is given by Allah.. entah kenapa nowadays, banyak pulak topic pasal anak.. last week pon pasal anak.. semanis kurma pon pasal anak.. i believe its driven by child abused atau kes buang anak. di saat2 inilah agama itu penting mendidik orang yang buang anak dan mendidik orang yang nak anak.. JANGAN BUANG ANAK vs JANGAN 'QUESTION' ALLAH KENAPA ORANG MACAM TU DAPAT ANAK DAN ORANG NAK ANAK TAK DAPAT ANAK?
Allah Maha Adil wahai anonymous... Allah tidak memilih-milih orang untuk Dia berikan atau memiliki sifat 'memihak-mihak' kepada sesiapa... no such thing..

aku bersyukur Allah kurniakan aku anak saudara yang serupa anak.. bezanya i didnt breast feed them (hahahaa)... they drew our pictures..(suruh letak dekat fridge).. writing letters.. wishing me happy mothers day.. sambut kami datang @ balik kerja (menjerit-jerit).. and not only my nieces, other kids too! ustaz tu kata lg, kanak-kanak adalah anugerah Allah pada kita..tidak semestinya anak kita... Ya.!! dan walau aku tak berkesempatan mempunyai anak sendiri, Allah telah mengurniakan KANAK-KANAK pada aku dan suami... the love from the kids to papabear and I, is more than enough Allah, You give colours to our day..

Allah, I can only ask and hope You give,and if only the 'give', able to carry myself, to be the best hamba for You.. tak ada apa yang lain.. Jika ianya benar2 baik buatku, kau Maha Mengetahui.. Ihdina s-sirâta l-mustaqîm...

at the end of the day, cuma aku dan Allah.. tak ada orang yang aku sayang, benci apatah lagi.. hanya amal aku.. mmmmmmmmmmmmm... nampaknya... AKU NAK MINTA MAAF PADA SEMUA YANG MEMBACA NI ANDAI ADA SALAH AKU DAN AKU MEMAAFKAN SEMUA ORANG JUGA ATAS KESALAHAN KORANG PADA AKU SAMADA SECARA AKU SEDAR ATAU TIDAK....

sebab, at the end of the day cuma aku dan Allah.. tapi...walau hati benciiiiiiiiiii sangat tapi blajar lah menyukai keburukan.. a long journey starts with a single step..

bak kata papabear, "biarlah mama ~~ kita tahu dia poyo sudah..." dan bak kata mamayin (akulah tu) ORANG JAHAT MEMANG SUKA NAK 'KONGSI' KEBAIKAN DIRI DIA UNTUK MENUTUP KEJAHATANN DIA = SEBAB KEBAIKAN TU LUAR BIASA UNTUK DIA. ORANG BAIK MEMANG SUKA NAK KONGSI KEJAHATAN DIA SEBAB = KEJAHATAN TU LUAR BIASA UNTUK DIA. MASING2 NAK RASA HEBAT.. tapi, ORANG BAIK TAK PERLU NAK KATA DIA BAIK SEBAB ORANG AKAN NAMPAK JUGA..ORANG JAHAT TAK PERLU NAK KATA DIA BAIK, ORANG AKAN 'TERKENA' JUGA.. kesimpulannya bak kata papabear "BUKAN MAMA SORANG JE DAH TERKENA DENGAN ORANG MACAM TU" ye... betul.. dia citer la jahat aku, dan sampai mulut berbuih explain pada orang pon, kalo orang nak pandang kita jahat, jahat juga... aku tak perlu orang begitu untuk menilai aku..
Till Then,
p/s - they call papabear Uncle Cinta.. it started when a guy sang CINTAAAA~~~ in Malaysian Idol's ads., 8tv, and he wore a proper office attire and MARYAM (she was 1 year + at that time) straight away called papabear CINTA.. because before we get married, during the 'couple' time, papabear selalu datang umah lepas balik ofis (maknanya dengan office attire lah kan)..sebab hantar aku balik kerja and makan terus kat umah aku time tu..

3 comments:

Scha406 said...

so cute! (bukan ko lah!)

word verification :

bitio : betoii

Devilish-shasha said...

oit yin!tetbe aku ase sebak bace note2 dari MAYAM utk MAYIN!!!... si kecik pon tau syg kat mayin...!!

mamayin nakuya said...

ye la, da aku ni penyayang lembut hati hebat dan bertaqwa - ape nak katekan lagi?

yang si mayam tu banyak tulis.. yang mima tu lukis je...
ade sorang baru masuk skolah (yaya) aku kata "dik, eja MOTHER dik" dia eja
"MA MA MA, MA DE DE = MOTHER"

eja saya

"SA SA YA, SA SA YA = SAYA"