background

.:mamayin papabear:.

.:mamayin papabear:.

.:mamayinpapabear:.

.:mamayinpapabear:.
~forever love~

Tuesday, May 11, 2010

Terpanggil..........

Terpanggil nak tulis entry ni sebab one of my friend IM @ facebook last night and said something like this"ada je ko ni cari pasal"

hahaha.. setuju jugak tu.... sebenarnya macam ni la... aku dah penaaaaaaaaaaaaaaaat sangat jadi "lemah"!

1) apabila ada boyfriend (ex-bf) yang kaki maki.......naik tangan.... aku sabar.

2) apabila ada kawan2 mama/babah yang kutuk, jadi batu api, time kami susah sampai babah makan rendang waktu raya kat rumah depa - depa umpat kecoh kat blakang kata babah KEBULOR... aku sabar.

3) apabila aku mula kerjaya sebagai penyanyi, tapi difitnah oleh artis bertudung sebab nak tutup perangai dia sendiri (skang ni tengok sndiri la, akhirnya dia yang kontroversi, kawen dengan laki orang yang konon2 'ustaz' - sampai orang tu cerai) aku lari terus jadi penyanyi..langgar kontrak sebab? aku sabar.... tak mampu nak tengok muka dia pon lagi

4) gadoh dengan bapak aku sebab nak kerja sndiri punya pasal...enam tahun lepas kerja jadi receptionist, sambilan, gaji 565 rggit sebulan... my papa~bear (husband aku skang) ngorat aku... diorang call2, manager jumpa etc kata jangan layan sebab pangkat dia tinggi..aku ni dah la receptionist sambilan... taraf aku dengan dia tak sesuai.... aku? nangis lagi............sabar..

5) bila heboh kat tempat aku kerja masa tu kata 'aku perempuan tak baik' sebab pangkat kecik macam mana boleh pakai kereta? (padahal babah yang bagi) dan aku..? sabar.......

6) depan aku baikkkkkkk..blakang aku LABEL aku gedik, tak pakai tudung, mengada2, ngorat orang berpangkat (laki aku), sexy untuk cari makan... aku? sabar...........

7) heboh dekat pantry aku jadi bahan waktu tu kata (MENYANYI TAK LAKU, BLAJAR BODOH, TU YANG JADI RECEPTIONIST)...aku? sabar......

8) di boikot tanpa sebab? aku...sabar..

9) nak ejek2 aku KEPING, PAPAN, TAK DE SELERA (aku suh ko tdo dengan aku ke?) BANDING KAN AKU DENGAN ORANG LAIN...xpe...sabar...

10) FITNAH? jangan cakap la.. aku ni kan, manusia yang suka SEDAPKAN CERITA,exaggerate tu..aku boleh maafkan lagi.. tapi fitnah.. benda yang aku tak buat, kata aku buat.. sampai aku pernah tepok pintu opis PUAN JJ (maaf puan JJ) and jerit "KALAU MACAM TU SAMPAI BILA2 ORANG TAK TAHU KEBENARANNYA APA?!!!" sebab aku dah bosan kena tuduh pastu aku jugak yang kena council.. so aku mintak puan jj jumpakan aku depan puan jj dengan orang yang menuduh aku macam2 tu tapi puan jj refused.. so itu lah bermulanya kekurang hajaran aku..


11) babah dan kakla ditipu berpuluh (ntah2 beratus ribu) oleh F.W ... yang aku da mentioned berpuluh kali, jangan percaya...... aku? sabar...........

dan macam2 lagi HANYA ORANG YANG BERSAMA AKU YANG TAHU MACAM MANA I've BEEN TREATED. WAHAI ORANG2 YANG TAK SUKA AKU,, AKU CABAR KORANG BAGITAU KAT AKU SINI, APA YANG AKU BUAT KORANG SAKIT? MENANGIS? sampai korang benci sangat kat aku tanpa korang kenal siapa aku.. setakat tengok dari jauh dah judge aku..you can go fu**ing hell!!

bila aku tukar jawatan da tak jadi receptionist lagi kat situ, bila aku berjaya kawen dengan orang yang korang 'kata' tu dgn bahagianya, bila aku happy dengan territory aku... masalah baru pulak korang bagi kat aku...

tahap kesabaran manusia lemah macam aku ni ada hadnya.. so i decided to change my life+attitude to someone = rebel, independent, strict, outspoken and dont give a damn about other people ...except for my love one.. cukup apa yang aku ada skang... ko nak menilai aku? suka hati........ aku hanya appreciate orang yang appreciate aku dan memandang aku sebagai seorang MANUSIA..

bagi aku, benchmark aku ialah kak AZIMATUL MASRIYAH..manusia baik dan hebat macam tu...selagi mana dia boleh accept aku and senang dengan aku, syukur! maknanya aku manusia NORMAL..

kawan DO's and DONT's aku..best friend aku SYIKIN, ZAZA, SHA and SHIDA.. korang memang slalu buat aku nangis sebab sayang sangat kat KEhonestAN korang tu..

my good listeners, JUE, FIE, LINDOT, MAK NAM, JUJU, NAJIB, JA'A, WAWAD...........

my super power family..... babah and my first sister, kak la yang slalu sabar dengan kekurang hajaran aku........mama yang slalu nasihat.............2nd sister, nina the guidance..... husband... owh Allah... cikgu aku yang baik.. yang paling baik........ thank you Allah untuk semua ni... makcik2 aku..cousins... thank you ... ayah (bapa mentua) rajin sms bagi support.........mak, rajin rindu kat menantu.. hahaha... and adzri...super sengal! hahaha....

penasihat aku.........en kerol and kak nisa.. slalu je ade dengan aku.. da macam makhluk digi pon ade...

kawan2 UiTM aku... belajar memang besh..tdo lagi besh...

aku pilih untuk hentam balik straight away orang yang hentam aku tak tentu pasal...tak kira la pangkat ape pon.. dengan senior manager pon aku pernah gadoh..sebab entah la... aku ni U.S style sket.. i respect people for who you are, not what you are!

HUMAN IS HUMAN..aku memang pantang hidup berKASTA ni.. pantang! pantang!!

TAPI CUMA DENGAN PENDAPAT PAPABEAR AKU LA KAN.. its just that aku selalu letak border pada dia.. masalah aku, masalah aku.. papabear jangan campor.. i just need his suggestions..untuk setiap tindak tanduk aku.. jadi, kepada kau yang kata DIA MALU DENGAN BINI YANG MACAM AKU ~~~ Allah je la balas fitnah ko..



skang....life aku...bantu babah selesaikan masalah dia dengan guidance papabear.. aku di sini membantu..bukan penyelamat..jadi bukan mulia sangat.. sebab all this while, babah dan kak la banyak business base on trust.. aku pulak, melalui pengalaman2 aku, aku tak percaya sesiapa.. jadi kami bertiga di sini mem balance kan keadaan.....bantu membantu.. aku hanya respect orang yang high in E.Q.. setakat I.Q tinggi, E.Q macam sampah.. tak payah jadi manusia...tapi macam aku... bila baik orang kata "JANGAN NAK BLAGAK YANG KO TU BAIK SANGAT" bila jahat orang kata "KO MEMANG DASAR SETAN" so.... sume aku buat tak kena di mata diorang..


orang2 ni semua....aku sayang mereka ~~~ mereka sayang aku ~~~~~ mereka je yang aku jaga untuk masa depan aku... mungkin ada kawan baru.. InsyaAllah.....
aku terima asal korang, terima aku.................











till then,

2 comments:

Scha406 said...

yin...aku tharu!

word verification :

versh = beshhh!

mamayin nakuya said...

hahahaha.. jap aku balas word verification kat page ko