background

.:mamayin papabear:.

.:mamayin papabear:.

.:mamayinpapabear:.

.:mamayinpapabear:.
~forever love~

Tuesday, May 18, 2010

Mama, Shida and Sha

   Everyday - after office, spending hours at mama's house is COMPULSARY before i get back home... and today, i would like to share with you another side of me.. ye, aku tak cumel, tak manja cakap pelat2 macam budak kecik atau cacat (kecuali S ni la da daripada kechek- [LAKHA punye sha+shida]) aku tak lembut lemah gemalai atau buat2 lembut macam wanita melayu terakhir, dan sebagainya lah yang selalu ada dalam list si MAT REMPIT....

Jadi, antara yang mama selalu pesan ialah "Jangan Kasar Dengan Faizal" ssrhhhhh (bunyi semburan atau suara pedas tu ye) ye ke aku kasar? mungkin sebab tu jugak ke papabear panggil aku kanak-kanak atau kadang2 kata aku jantan? apa yang aku tahu, aku gurau memang kasar..di saat orang  menelefon pasangan berabang sayang macam sha (hahahaa..ni bukan kutuk, ko contoh je) aku memulakan mukadimah dengan "Wei Dol Mat, ko katne ni yang? makan ape malam ni i nak masak? taik kambing makan?" dengan sepantas kilat mama akan beristighfar seperti INSAF menyelubungi diri... atau mungkin ke mama jeles sebab tak dapat layan babah camtu? (WAKLU JELES...buduh  yin)  ssrhhhhh (pedas lagi walo tak makan cili)

macam mana ye nak confront dengan papabear? yang sebenarnya aku sangat sayang kan die... aku mungkin nampak macam tak perlukan die, tapi sebenarnya hidup aku seakan tsunami kalau takde papabear.. aku tau semua kita camtu, cuma berbeza bencana sahaja seperti banjir, gempa bumi, hujan petir dsb mengikut size badan pasangan korang lah.. ok, cukuplah mencarut.

tapi untuk nak tengok mata die dan kata aku sayang kat die dan mengeluarkan kata seperti lirik lagu Bumiputera Rockers, it is so not me...selalunya aku akan translate ke English bila part2 camtu dengan harapan takdelah macam aku tengah baca atau hafal dialog filem Kau Kekasih Awal dan Akhir lakunan Jamal Abdillah dan Sofia Jane.. entah kenapa dari kecik aku malu bila keluar je dialog "Aku Cintakan Kau" atau "Aku perlukan kau dalam hidup aku" dan sebagainyalah! AKU AKAN TUTUP TELINGA DAN JERIT MALUUUU MALUUUUUUU!!! BUk!!!! kakak aku baling baling bantal kat muke aku "KO KE YANG BLAKON?" ok, sudahlah mencarut..

takpe, malam ni aku akan pikirkan cara terbaik untuk bagitau die yang aku sayang kat die....bukan aku kasar makna aku tak sayang...... Ok mama, Adik akan berubah menjadi isteri yang lebih baik... untuk pengetahuan korang, sewaktu papabear dan keluarga datang merisik aku, mak aku menangis da macam baby kena sawan tangis sambil mengeluarkan dialog kat pihak lelaki "BETUL-BETUL KE FAIZAL NAK KAT DIE NI? DAH FIKIR HABIS-hABIS KE? DIE NI GILE, KASAR........." dengan air mata dan muke serius mak aku lontarkan perkataan aku gile????? NASIB MAK si jawa ni TAK HANGKUT CINCIN NGAN BUAH TANGAN TU BALIK !! tapi, inilah aku..tambah2 kalo apa-apa tak puas hati CAKAP TIME jugak tapi lepas tu aku dah lupe dah..(tipu la tu kan lupe?)

untuk shida dan sha pulak, aku harap korang gembira apabila benda wire hitam ni da tercabut terus dari kereta aku.. (aku takkan reveal pada yang tak tahu tu sebab buat malu aku je...) Sha, jangan nak ulangi muke pucat macam nampak setan ko tu!

Till Then,

4 comments:

Devilish-shasha said...

kahkahkah...sian ko weh...ko sendiri ke cabut bendera itam tu??? aku takleh lupe muke cuak sha time tu weh!!

Scha406 said...

wakakakakakkaaka...klu ko buang, da x berseri keta honda ko tu yinnnnnn...........................sila la psg balik. aku jnji x buat reaksi sebegitu lg. aku akan buat2 x nmpk oke?

word verification :

forsiges : forgive me, aku siyes! (pjg x ayat penyata tu)

mamayin nakuya said...

pasang balik pe jadahnya..aku da rentap sekali cabut daaaa.... takpe, aku akan hiasi honde aku dengan scurting langsir rumah aku yang ade lebih-lebih ni..

word verification

tuedn

atau

= tua dan....?
(kerepot, witch la tu - bukan korang..tu pon bukan aku yang kata..sha yang ajar laki die)

Scha406 said...

cam ci**ke

word verification :sizeds

atau

SIZE Demok Sperti...........